Copy
Use this area to offer a short preview of your email's content.
View this email in your browser
núm.49-abril/maig 2021
 
El butlletí mensual de l'AFA del Joan Pelegrí
Recorda la fórmula que ens protegeix:

DISTÀNCIA  +  MANS  +  MASCARETA + VENTILACIÓ
23 d'abril

Diada de Sant Jordi. Què et proposem?
Celebra Sant Jordi amb el club de lectura de l'AFA!

Ara que no podem anar enlloc, t'agrada viatjar i evadir-te amb un bon llibre? A la propera trobada del Club de lectura comentarem literatura de viatges!

Serà dimecres 21, a les 19 h, via Meet. Compartirem lectures que ens han permès viatjar des de casa. Viatgem junts per una estona?

Si t'hi vols inscriure encara hi ets a temps! Envia un correu electrònic  a afa@joanpelegri.cat i t'enviarem l'enllaç perquè t'hi puguis connectar.

Recorda que tota la comunitat educativa hi és benvinguda: pares, mares, avis, àvies, alumnes, professorat, personal d’administració i serveis… Més informació
Paradetes de Sant Jordi de l'AFA...virtuals!

S'apropa la Diada de Sant Jordi i algunes famílies de l'AFA farem paradeta....virtual!!!
* Si teniu llibres per vendre, feu fotografies...
* Si us agrada el hand-made o regalar productes de proximitat .. feu roses, punts de llibres, polseres, mascaretes...
* Si voleu veure recomanacions de lectura de la Biblioteca Joan Pelegrí...
* Si voleu regalar artesania del Grup Solidari Sant Medir...

Cliqueu aquí

Grans Paraules. Animant la lectura en adolescents

Amb el títol de "Fills i filles lectors durant l'adolescència", el passat 18 de març l’AFA va organitzar una xerrada virtual  amb la Judith Navarro de Librotad per reflexionar sobre les causes que faciliten la debilitació i l’abandonament de l’hàbit lector en l'adolescència. Més informació en aquest enllaç

 

La Diada de Sant Jordi al barri

Quines activitats s'ofereixen al barri per a aquesta Diada?

En aquest enllaç trobaràs diverses activitats: cinema, presentació de llibres, lectures, concerts, xerrades...

L'Ajuntament de Barcelona, també ofereix un ampli ventall d'ofertes culturals. Més informació aquí

Propostes de la Xarxa de Biblioteques Municipals

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona també vol celebrar aquesta Diada tan especial, la festa de la rosa i el llibre.

Es proposen un munt de recomanacions de llibres, recursos, informació i curiositats sobre aquesta festivitat. També activitats i d'idees per fer manualitats i les receptes més gustoses per preparar un pa de Sant Jordi i un bon pastís.

També hi ha retallables i fins i tot es pot enviar una postal de Sant Jordi a les amistats!

Més informació aquí

 

La Superbiblioteca del Club Súper 3

I un any més, el Club Súper 3 ofereix la Superbiblioteca!!!

Hi podeu trobar recomanacions de novetats de llibres, algunes  explicades pels mateixos infants, i agrupades per edats. 

Que busquin i remenin!

Un Sant Jordi, a distància

Des de la Generalitat de Catalunya proposen una sèrie d'activitats per celebrar un altre Sant Jordi esquitxat per la pandèmia:

  • Participa al #VersosSantJordi i comparteix-los a les xarxes.
  • Celebra una Revetlla de Sant Jordi plena de lectures, llibres i biblioteques.
  • Escriu als professionals sanitaris amb #SantJordics.
  • Gaudeix dels trens de FGC plens de literatura i solidaritat.
Tallers de Sant Jordi
Aprèn a fer roses amb tall làser sobre fusta a la FAB Casa del Mig. Taller en família, divendres 23 abril a la tarda, amb un adult i un infant a partir de 8 anys. Més informació aquí
Fes manualitats amb els petits i petites de la casa i construïu una rosa de paper o un drac de goma eva per utilitzar-lo com a punt de llibre.

En aquest enllaç trobaràs les instruccions per fer la rosa.

Clica aquí per veure com fer el punt de llibre en forma de drac.
L'AFA
crea espais
de debat           i aprenentatge

Xerrada: Eines i estratègies per fer front al desgast de la pandèmia

El proper dilluns 26 d'abril, a les 19.00 hores, farem una xerrada en línia amb les psicòlogues Mònica Torres i Nacha Silva per parlar d'EINES i ESTRATÈGIES per fer front al desgast de la PANDÈMIA

Apunta-t'hi i envia un mail a afa@joanpelegri.cat amb les teves dades. Serà una xerrada oberta a la participació. També hi poden assistir aquelles persones que només vulguin escoltar.

Més informació

L'AFA
projecta
i lidera iniciatives

Com ens agrada col·laborar a l'Escapebarri

Aquest any les responsables de les xarxes socials de l’Afa han col·laborat en l’organització de la segona edició de l’Escape Barri el passat divendres 9 d’abril de 17 a 20h.

Encara que aquest any s’ha portat a terme virtualment, l’objectiu d’aquest joc és crear xarxa veïnal entre els diferents barris de Sants-Montjuïc i sobretot, donar a conèixer les seves entitats.

Si voleu saber-ne més de com va anar, cliqueu en aquest enllaç

 

L'AFA col·labora, participa
i suma

S'apropa la calor i l'estiu...s'apropa el Casal d'Estiu!!!

És el XXXVIIè Casal d’Estiu que organitza el Centre Montserrat-Xavier de la Fundació Cultural d’Hostafrancs. Es pot fer en la modalitat de setmanes, a infantil i primària, i a partir de 2n d’ESO oferim la modalitat de quinzenes.  Les inscripcions comencen el 24 d’abril de forma telemàtica. Més informació aquí

Notícies
L’institut acaba el 2n trimestre i ja va per la recta final del curs

Vam acabar el 2n trimestre amb moltes activitats al mes de març, des de la sensibilització del dia 8 de març fins a les jornades esportives. Després de les vacances de Setmana Santa, comença l’últim trimestre i els que han treballat de valent perquè el curs ja s’aproxima a la seva fi, són els alumnes de batxillerat. Molts ànims a tots ells!
Si vols veure les piulades més destacades, clica aquí

Ha mort l'Arcadi Oliveres: Gràcies per tant!

Ha mort l’Arcadi Oliveres. Exprofessor d’Economia de la UAB i expresident de Justícia i Pau, l’Arcadi ha estat un conferenciant incansable i membre actiu de la societat civil. I un conferenciant també incansable i compromès amb la nostra escola.
Enguany, malgrat tot, es va adaptar la tradicional xerrada amb l’alumnat de 2n de Batxillerat a mitjans de desembre, i va gravar un vídeo que podeu veure aquí

Com avancen les obres de l'escola?

Si voleu veure com avancen les obres de l'escola ho podeu fer en aquest time-lapse d'aquest enllaç.

I si no ho heu fet fa temps, us animem que aneu cap al carrer Ermengarda per veure com canvia la nostra escola. Us sorprendrà el canvi!

La Ruth s'ha jubilat

Després de molts anys i d'una trajectòria fantàstica a l'escola d'Infantil i Primària, la Ruth feia la seva darrera classe aquest passat mes de març.

Els qui hem après de tu com a alumnes, t'hem gaudit com a infants i t'hem pogut retrobar com a pares i mares: moltes gràcies per tot. Molta sort en aquesta nova aventura!
Sabies que...

El Drac de Sants va perdre el cos en un incendi?

Aprofitant que aquest mes parlem de roses i de dracs...sabies que pel correfoc de la Mercè de l’any 1991 el Drac Pitu dels Diables de Sants es va incendiar? Només se’n va salvar el cap i la peça va haver de ser construïda de nou.

Calendari de l'AFA
 
Ja podeu consultar les xerrades i activitats de l'AFA a l'Agenda al blog de l'AFA i us hi podeu inscriure enviant un e-mail al nostre correu: afa@joanpelegri.cat 
Borsa de voluntaris i voluntàries de l'AFA.
T'hi apuntes?
 
Des de l’AFA us convidem a apuntar-vos a la nostra borsa de voluntaris. Quan necessitem ajuda us demanarem un cop de mà. Així, poc a poc, podreu veure com funcionem i decidireu fins a on involucrar-vos. I si ja ho teniu clar i voleu apuntar-vos a alguna vocalia, benvinguts també!
 
Envieu-nos un email amb el vostre nom i el del vostre fill@ i el curs a afa@joanpelegri.cat

Dades de contacte de l'AFA
C/ Consell de Cent 18
08014 - Barcelona
T. 93 431 62 00 / 692 99 63 03
E: 
afa@joanpelegri.cat
Web: http://afajoanpelegri.cat/

Secretària Administrativa: Mar Monge
Horari d'atenció: Per telèfon o amb cita prèvia
De dilluns a divendres de 08.30 h a 12.30 h
Instagram
Instagram
Twitter
Twitter
Blog
Blog